Vi ønsker at deltagere på Golf på en uge er fra lokalsamfundet, da de forhåbentlig melder sig ind i golfklubben efter Golf på en uge. Derfor skal markedsføringen være lokal. Markedsføring handler om at synliggøre golfklubbens produkt. Kanaler til synliggørelse kan variere meget fra golfklub til golfklub. Nogle golfklubber ligger ud til en større vej, hvor der kan søges om at sætte banner op, nogle byer har digitale infotavle ved indfaldsveje osv. Derfor skal golfklubben finde ud af, hvilke kanaler der findes i lokalområdet og hvilke der rammer den valgte målgruppe.
Annoncering på Facebook kan både målrettes et geografisk område samt en bestemt målgruppe. Så derfor er Facebook et velegnet medie til at markedsføre Golf på en uge. Facebookannoncerne linker op til golfklubben hjemmeside, så det er vigtigt at denne indeholder opdateret og spændende beskrivelse af Golf på en uge.
Identificer Facebookgrupper i lokalsamfundet. Nærmest alle små samfund og byer har deres egen facebookgruppe - det sker i xxby, postnr-by osv. Brug også disse grupper til gøre opmærksom på Golf på en uge
Lokalaviser læses af en stor del af Golf på en uges målgruppe. Derfor kan disse lokalaviser med fordel bruges i markedsføringen af Golf på en uge.
Endelig skal vi informere vores eksisterende medlemmer omkring Golf på en uge, så de også kan bruges som markedsføringskanal. Informationen til medlemmer kan være gennem opslag i golfklubben, Nyhedsbreve og golfklubbens facebookside.
Skemalagt markedsføring:
Nedenfor er vist aktionsplan for Golf på en uge, hvor markedsføringen foregår via Facebook og lokalavisen. Som beskrevet tidligere, så kan der være lokale markedsføringskanaler, som bør benyttes. Er dette tilfældet, så bør markedsføringsplanen revideres efter disse.
Dage før afvikling
|
Handling
|
Beskrivelse
|
Bemærkning
|
Ansvarlig
|
|
45 dage
|
Hjemmeside
|
Beskriv Golf på en uge på golfklubbens hjemmeside.
|
*1) Eksempel på beskrivelse
|
|
|
45 dage
|
Facebook
|
Beskriv Golf på en uge på golfklubbens Facebook side
|
Opfordre golfklubbens medlemmer til at tagge og dele. *2) Eksempel på beskrivelse
|
|
|
45 dage
|
Facebook
|
Facebook-
grupper
|
Identificer Facebookgrupper i lokalområdet. Søg om optagelse i disse.
|
|
|
40 dage og op til Golf på en uge
|
Facebook
|
Facebook- annoncering
|
Facebookannoncering lokalt og mod målgruppen. *3) Tekst- og billedeksempler
|
|
|
40/30/20/10 dage
|
Facebook
|
Opslag Facebook
|
Lav opslag på golfklubbens Facebookside og facebookgrupper i lokalområdet. *3) Tekst- og billedeksempler.
|
|
|
30/15 dage
|
Lokalavis (både den trykte og digitale)
|
Annoncering lokalavis
|
Indryk annonce i lokalavisen.
|
|
Pris og varighed:
Hvordan skal Golf på en uge så prissættes? Indholdet på Golf på en uge og golfklubbens traditionelle forløb er identisk, bortset fra at der er forplejning med i Golf på en uge. Prisen bør derfor afstemmes i forhold til dette. Generelt bør prisen ikke være så høj, at det afholder nogen fra at komme i gang med at spille golf. (??koster det traditionelle forløb 800 kr., så kan det være at Golf på en uge skal koste 1000 kr.)
Varighed: Selv begynderforløbet varer kun en uge, men bør følge varigheden af det traditionelle prøvemedlemskab.